homeenglish

Young Investigator Training Program 2019

Regional planning and design, from theory to practises

The Department of Architecture of the University of Florence with the contribution of the ASSOCIAZIONE DI FONDAZIONI E CASSE DI RISPARMIO ITALIANE SpA (ACRI)
In the frame of the Association of European Schools of Planning – AESOP,  AESOP Young Academics – AESOP Thematic Group on Regional Design

Deadline for applications postponed to 31st MARCH 2019

Thanks to a financial contribution from the Associazione di Fondazioni e Casse di Risparmio Spa (ACRI) full funding is available, for up to 23 researcher positions, to:

• participate in the 2019 AESOP “Planning for Transition” international conference to be held in Venice from 12 to 15 July 2019.
  • spend one month as a visiting scientist at one of the leading Italian departments participating in the network.

The objective of the “Young Investigator Training Program – YITP” is to promote scientific research and collaboration among internationally-recognized research institutions and to encourage the mobility of young scientists. In particular, the scholarships are designed to support the participation of young researchers, working in research centres abroad, in internationally-recognized research seminars and conferences organized by Italian research institutions. The ultimate purpose is to enable young researchers to establish and consolidate relationships with Italian research centres, with the aim of developing common research projects.

The AESOP 2019 YITP is targeted at AESOP Young Academics who will be hosted at 8 Italian Universities for a research period of 1 month before the Aesop 2019 Conference in Venice.

CALL            APPLICATION FORM

Inaugurazione dell'anno accademico dei Corsi UPTA e PTUPA
Laurea triennale in Urbanistica Paesaggio e Ambiente

giovedi 15 novembre alle ore 9.30 presso aula Andriello, via Forno Vecchio, 36 - Napoli

adobe-2  scarica la locandina

Inaugurazione anno accademico 2017/2018 del corso di Laurea Magistrale in Pianificazione Territoriale Urbanistica e Paesaggistico-Ambientale.

In occasione dell’inaugurazione dell’anno accademico 2017/2018 del Corso di Studi PTUPA, studenti e docenti sono invitati a partecipare alla Lectio Magistralis del giorno 9 novembre alle ore 9:30 presso l’aula S.L.1.1
Clicca sull'immagine per scaricare la locandina
FINALE Lectio-9-Novembre-2017

Il bando è consultabile al seguente link:

La domanda deve essere presentata esclusivamente on-line sul sito www.progettotirocinispsb.it entro e non oltre le ore 12.00 del giorno18 giugno 2018.

A partire da mercoledì 18 ottobre 2017 (ore 13.00) fino a venerdì 20 ottobre 2017 (ore 13.00) è possibile iscriversi per i Corsi e Cicli di Seminari 2017-2018.
Per le iscrizioni va utilizzata la  pagina web del DiARC dedicata ai crediti liberi:

Webstaff | Regolamento | Mappa del Sito | © DiARC Dipartimento di Architettura via Toledo, 402 - 80134 Napoli ITALY | fax +39 081 2538717 | P.IVA 00876220633